Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012

Το γνωρίζετε αυτό για το αλκοόλ ?



Η  κατανάλωση   του  αλκοόλ  δεν είναι απαγορευτική  σε μια δίαιτα, αρκεί  να γίνεται με μέτρο. Οι διαιτολόγοι  συστήνουν την κατανάλωση ενός απλού ποτού 2 με 3 φορές την εβδομάδα, ενώ ένα ποτήρι λευκό κρασί  4-5 φόρες  την  εβδομάδα. Όσον αφορά τα κοκτέιλ, ένας άνθρωπος που ακολουθεί ένα πρόγραμμα διατροφής, μπορεί να καταναλώνει ένα την εβδομάδα. Kατά τους καλοκαιρινούς μήνες, οι βραδινές έξοδοι  είναι συχνά συνυφασμένες με μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, όπως κρασί, μπίρα, ούζο, ουίσκι, βότκα και κοκτέιλ. Δυστυχώς, όμως, η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, πέρα από τα γνωστά προβλήματα που επιφέρει (αφυδάτωση, ζάλη, φουσκώματα κ.ά.), προσφέρει και πολλές θερμίδες, που γίνονται περισσότερες όταν συνοδεύεται από ξηρούς καρπούς ή άλλα σνακ. 

Οι  τρεις  παγίδες  του  αλκοόλ  που  πρέπει  να  γνωρίζουμε :
● Το αλκοόλ δεν δημιουργεί αίσθημα κορεσμού και μπορεί να οδηγήσει ευκολότερα σε υπερκατανάλωση, ανάλογα με τα επίπεδα ανοχής του οργανισμού.
● Tο αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, επιταχύνει την πέψη και δημιουργεί γρηγορότερα το αίσθημα της πείνας, οδηγώντας ορισμένες φορές σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού.
● Tο αλκοόλ σχετίζεται με αυξημένη κατανάλωση φαγητού, ιδιαίτερα σε κοινωνικές εκδηλώσεις. 

Μικρά   τρικ  για  εσάς που προσέχετε το βάρος σας:
● Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ τις ημέρες των διακοπών, όπου οι πειρασμοί είναι περισσότεροι. Nα θυμάστε ότι οι θερμίδες από το αλκοόλ αθροίζονται γρήγορα και επιταχύνουν τη συσσώρευση λίπους στο σώμα.
● Eάν έχετε την τάση να πίνετε λίγο παραπάνω, προτιμήστε ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, όπως ελαφριά μπίρα ή spritzer (λευκό κρασί με σόδα) ή μικρότερη δόση ποτού αραιωμένη με πάγο. Aποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες από τα πλούσια σε θερμίδες κοκτέιλ, λικέρ και γλυκά ποτά.
● Eάν σχεδιάζετε έξοδο για ποτό, προγραμματίστε να αποφύγετε το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.

● Μαζί με το ποτό αποφεύγετε να καταναλώνετε σνακ πλούσια σε θερμίδες, ιδιαίτερα όταν έχει προηγηθεί γεύμα.



Ποτό
Θερμίδες
Μπίρα (4%)
107
Μπίρα χωρίς αλκοόλ
38
Οινοπνευματώδη με 40% αλκοόλ(τζιν, ρούμι, ουίσκι, βότκα)
100
Μπράντι, κονιάκ (38%)
75
Κρασί λευκό, ξηρό (9%)
80
Κρασί κόκκινο ή ροζέ (10%)
85
Κρασί γλυκό (10%)
105
Σαμπάνια (10%)
100
Τσέρι (15%)
74
Γλυκό τσέρι, μοσχάτο κρασί (15%)
90
Λικέρ (30%)
160
Bloody Mary (10%)
116
Daiquiri (25%)
111
Manhattan (30%)
178
Martini (31%)
156
 Mojito
336
Pina Colada
387
Margarita λεμόνι
340
Caipirinha
325
Ουίσκι με  coca-cola
150
Gin tonic
178
 Vodka tonic
175


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου