Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Πάμε για χόρτα;




Η ελληνική γη παράγει περισσότερα από 150 είδη βρώσιμων χόρτων. Τα άγρια χόρτα αποτελούσαν κύριο συστατικό της διατροφής στη χώρα μας πριν λίγα χρόνια και πραγματικά συνέβαλαν στην καλή υγεία των ανθρώπων, την ευεξία τους και τη μακροζωία τους. Τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί η κατανάλωσή τους ιδίως στις μεγάλες πόλεις γεγονός που προκαλεί ανησυχία και γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια να διασωθεί η γνώση και η συνέχιση της κατανάλωσης τους, ώστε να ωφεληθούν και οι νεότερες γενιές από  τη διατροφική τους αξία. Ραδίκια, αντίδια, σπανάκι, ρόκα, βλίτα, βρούβες, σέσκουλο, λάπατα, τσουκνίδα, γλιστρίδα, σπαράγγια και τόσα άλλα.  Αυτά είναι λίγα από τα αναρίθμητα χόρτα που υπάρχουν στη χώρα μας. Στην πλειονότητα τους είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μεταλλικά στοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο, μαγγάνιο), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, προβιταμίνη Α (καροτίνη), φολικό οξύ και φυτικές ίνες, ουσίες απαραίτητες στον οργανισμό μας. Δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό με λίπη ενώ η περιεκτικότητα τους σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες είναι χαμηλή, με αποτέλεσμα να μην μπορούν από μόνα τους να αποτελούν τη βάση της διατροφής μας αλλά να τη συμπληρώνουν.
Η υψηλή θρεπτική τους αξία σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμίδες, τα καθιστά ιδανική τροφή για όσους  προσέχουν την υγεία τους αλλά και το βάρος τους. Από τις παραδοσιακές χορτόπιτες, μέχρι τις φρέσκιες σαλάτες με ωμά χόρτα και από τα μαγειρεμένα φαγάκια με χόρτα, μέχρι τις νοστιμότατες χορτόσουπες, οι συνταγές είναι ατελείωτες. Φαντασία και όρεξη χρειάζεται και πραγματικά μπορούμε να τρώμε κάθε μέρα και άλλο φαγητό ή σαλάτα και να επωφελούμαστε από τις θαυματουργές ιδιότητες των άγριων χόρτων και λαχανικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου