Σάββατο, 16 Ιουνίου 2012

Διατροφικές συμβουλές για το καλοκαίρι

 


Η περίοδος του  καλοκαρίου  και των  διακοπών  έφτασε   και μαζί με τις στιγμές ξεκούρασης στην παραλία και βόλτας στην εξοχή θα ακολουθήσουν και στιγμές διατροφικής χαλάρωσης...Η δυνατότητα για μαγείρεμα στις καλοκαιρινές διακοπές πολλές φορές δεν υπάρχει και γι’ αυτό βασιζόμαστε σε γεύματα και σνακ εκτός σπιτιού. Πώς όμως μπορούμε να χαρούμε τις αγαπημένες μας γεύσεις εκτός σπιτιού, χωρίς να πάρει την "ανηφορική" πορεία το βάρος μας;  Σας παρουσιάζουμε ορισμένες ιδέες για γεύματα εκτός σπιτιού στις διακοπές έτσι ώστε να απολαύσετε τις τροφές που αγαπάτε χωρίς να επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με περιττές θερμίδες.


ΜΗΝ  ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΤΕ  ΓΕΥΜΑΤΑ : Η  βασική   αρχή  της  σωστής  διατροφής   είναι  το   τρία   γεύματα  την  ημέρα, δηλαδή  πρωινό,  γεύμα   και  δείπνο.

ΓΙΑ   ΠΡΩΙΝΟ . Προτιμήστε  το  γάλα με  δημητριακά, φρούτο  ή  χυμό 

ΕΑΝ  ΤΟ  ΜΕΣΗΜΕΡΙ  βρίσκεστε   ακόμη   στην  παραλία, τότε  φάτε   μια  σαλάτα  με  λίγο  τυρί   ή   γιαούρτι   με  φρούτα. Εάν  όμως   θέλετε  ένα  πλήρες  γεύμα, τότε   προτιμήστε   ψητό   κρέας  με  σαλάτα  και  ψωμί. 

ΦΑΤΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΩΜΟΥΣ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ για ενδιάμεσα  στα  γεύματα  ,γιατί   μεταβολίζονται  καλύτερα  από  τον  οργανισμό. Μην  ξεχνάτε  ότι  τα  φρούτα  παχαίνουν   αν  καταναλώνονται  χωρίς   μέτρο.

ΓΙΑ  ΔΕΙΠΝΟ διαλέξτε  ψάρι, κοτόπουλο ή  κρέας   με  λίγη  γαρνιτούρα ( ρύζι ή  πατάτα ή  μακαρόνια ) και  σαλάτα  εποχής . Μια  καλή  εναλλακτική  λύση   είναι  τα  αυγά, τα   οποία   πρέπει  να   καταναλώνονται  με  μέτρο.

ΠΡΟΤΙΜΗΣΤΕ   να  παραγγείλετε   ένα  κυρίως  πιάτο  και  αποφύγετε  τους  μεζέδες. Εάν  δεν  μπορείτε  να  αντισταθείτε  στα   μεζεδάκια, τότε  σας   προτείνουμε  να  βάλετε  λίγο  από  όλα   στο  πιάτο  σας  και  όχι   να  τσιμπολογάτε  από  τα  πιάτα   στο  τραπέζι .

ΜΗΝ  ΠΕΣΕΤΕ  ΣΤΗΝ  ΠΑΓΙΔΑ   να  θεωρήσετε  μια  πλούσια  σαλάτα  ή  πεπόνι   με  τυρί  πιο  ελαφρύ   από  μια  μερίδα   ψάρι  ή  κοτόπουλο. Στην  πραγματικότητα  τα  τελευταία   έχουν  λιγότερες   θερμίδες  και  μεταβολίζονται  πιο  εύκολα.

ΜΗ  ΦΑΤΕ  πάνω  από    δυο  παγωτά  ή  γλυκά  την  εβδομάδα. Την  ημέρα  που  θα  φάτε  παγωτό  προτιμήστε  να  φάτε   ψητά .

Δραστήρια  μέρα  στην  παραλία   δεν  συνεπάγεται  απεριόριστο   φαγητό.
Συγκρατηθείτε   και  μη  φάτε    λαίμαργα.

Μην ξεχνάτε στις καλοκαιρινές σας διακοπές ΠΙΝΕΤΕ  ΑΦΘΟΝΟ  ΝΕΡΟ  τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα νερό ημερησίως για να αποφύγετε τον κίνδυνο αφυδάτωσης και μην καταναλώνετε περισσότερα από 4-6 ποτά την εβδομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου