Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

Μπρόκολο: Ο πρωταθλητής των λαχανικών

Χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, το μπρόκολο ξεχωρίζει για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Τον Φεβρουάριο βρίσκεται στα καλύτερά του. Ας το απολαύσουμε! 

Με καταγωγή από την Ιταλία, το μπρόκολο ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (στην οποία ανήκει και το λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών). Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β και C, σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Χάρη στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, θεωρείται βοηθητικό κατά της οστεοπόρωσης, προστατεύει από τη στεφανιαία νόσο και συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Είναι επίσης καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, γι’ αυτό και η κατανάλωσή του συνδέεται με μειωμένη «κακή» χοληστερόλη. Επιπλέον, οι λίγες του θερμίδες του έχουν δώσει μια σημαντική θέση ανάμεσα στις καλύτερες τροφές που συστήνονται στις δίαιτες. Ωστόσο, οι επιστήμες ξεχωρίζουν ανάμεσα στις διάφορες ιδιότητες του μπρόκολου, την αντικαρκινική του δράση. Μελέτες αποδεικνύουν θεαματική μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου σε ανθρώπους με διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και συγκεκριμένα σε σταυρανθή λαχανικά, λόγω των φυτοχημικών ενώσεων που περιέχουν. Πρόσφατη, μάλιστα, μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ουσία σουλφοραφάνη (πηγή της οποίας είναι το μπρόκολο) βοηθάει τον οργανισμό να απαλλαγεί από τα καρκινικά κύτταρα που σχετίζονται με την ανάπτυξη καρκίνου του μαστού. 


Συμπέρασμα: 
Στην κατηγορία των πιο υγιεινών λαχανικών, το μπρόκολο έρχεται αναμφισβήτητα πρώτο! Για να αποκομίσετε τα ευεργετικά οφέλη του, καλό είναι να τρώτε ένα φλιτζάνι μπρόκολο τρεις φορές την εβδομάδα. 


Τι να προσέξετε στο μαγείρεμα 
Μην παραβράζετε το μπρόκολο! Εκτιμάται ότι οι αντιοξειδωτικές ουσίες του είναι έως και τρεις φορές περισσότερες στο ελαφρά βρασμένο μπρόκολο ή στο μπρόκολο στον ατμό, σε σύγκριση με το παραβρασμένο μπρόκολο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου