Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012

Στοχεύστε 5 την ημέρα

Το μυαλό των περισσοτέρων διαβάζοντας αυτό τον τίτλο θα πάει στα 5 γεύματα την ημέρα. Κι όμως το 5 δεν αναφέρεται μόνο εκεί αλλά και στις μερίδες των φρούτων και των λαχανικών που πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως έτσι ώστε να καρπωθούμε τα οφέλη τους. 
Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών οπωσδήποτε συμβάλλει σε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής σύμφωνα με αποδεδειγμένες επιστημονικές έρευνες και μελέτες. Για να καρπωθούμε λοιπόν τα οφέλη τους καλό θα είναι να καταναλώνουμε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Και αυτό συνολικά, όχι 5 μερίδες φρούτων συν 5 μερίδες λαχανικών. Τι εννοούμε όμως με τον όρο μερίδα; Μία μερίδα φρούτων αντιστοιχεί σε ένα φρούτο μεσαίου μεγέθους ενώ μία μερίδα λαχανικών σε 1 φλυτζάνα ωμά ή 1/2 φλυτζάνα βρασμένα λαχανικά. Σε κάθε εποχή υπάρχει μία πληθώρα φρούτων και λαχανικών η οποία μπορεί να καλύψει όλα τα γούστα. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι καλό θα ήταν η επιλογή των φρούτων και των λαχανικών να γίνεται από αυτά που είναι στην εποχή τους.
Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να συμπεριλάβουμε τη συγκεκριμένη ποσότητα φρούτων και λαχανικών ημερησίως είναι οι εξής:


  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία
  • Βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους
  • Αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και αντιοξειδοτικών ουσιών
  • Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού επεισοδίου αλλά και ορισμένων μορφών καρκίνου
  • Έχουν θαυμάσια γεύση και ποικιλία










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου