Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου 2012

Σταφύλι

Έχει χαρακτηριστεί ως φρούτο «της μακροζωίας», «της απόλαυσης», αλλά και «της αποτοξίνωσης».
Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας του. Απολαύστε το! 

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, Β, C και κάλιο, ενώ είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες ευθύνονται για την ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση του. Το σταφύλι θεωρείται επίσης εξαιρετικά αποτοξινωτική τροφή, η οποία καταπολεμά την κατακράτηση υγρών και αυξάνει τη διούρηση, βοηθώντας έτσι στην αποβολή των τοξινών. Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το έλαιο από το κουκούτσι του σταφυλιού μειώνει τη χοληστερίνη και επομένως προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Το σταφύλι χρησιμοποιείται επίσης και για εξωτερική χρήση, κυρίως σε αντιγηραντικές θεραπείες προσώπου, σώματος και μαλλιών. Μάλιστα, αρκετά spa περιλαμβάνουν στο… μενού τους τη σταφυλοθεραπεία. Όσο για τις ποικιλίες του σταφυλιού, υπάρχουν χιλιάδες, με γνωστότερες τις εξής: Το «μοσχάτο», με μεγάλες σκούρες ρώγες που έχουν έντονο άρωμα και γλυκιά γεύση, τη «ριμπιέρ», ποικιλία που μοιάζει με το μοσχάτο, τη «φράουλα», με ροζ ρώγες και ουδέτερη γεύση, το «ραζακί» σταφύλι που έχει κουκούτσια, έντονο άρωμα και όχι πολύ γλυκιά γεύση, τη «λευκή σταφίδα» ή «σουλτανίνα» χωρίς κουκούτσια, με μικρές κίτρινες ρώγες και γλυκιά γεύση.

Για να βεβαιωθείτε ότι το σταφύλι είναι ώριμο, τινάξτε ελαφρά το τσαμπί. Οι ρώγες πρέπει να παραμένουν πάνω του. Αν πέφτουν, το σταφύλι δεν είναι φρέσκο ή είναι υπερβολικά ώριμο. 

Το σταφύλι είναι γευστικότατο σκέτο, μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί τόσο στη ζαχαροπλαστική, όσο και στη μαγειρική. Φτιάξτε σορμπέ σταφυλιού, συνοδεύστε το κοτόπουλο στο φούρνο με ρώγες σταφυλιού, ελαφρά σωταρισμένες σε βούτυρο ή δοκιμάστε μια σάλτσα από σταφύλι, μπαλσάμικο, ελαιόλαδο και κρεμμύδι που ταιριάζει ιδανικά με γαλοπούλα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου