Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Μαγειρεύοντας για έναν


Ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο σε εργένηδες ή ακόμα και σε ζευγάρια, είναι ότι αμελούν να μαγειρέψουν επειδή θεωρούν ότι είναι περιττός κόπος να μπουν σε αυτή τη διαδικασία μόνο για 1 ή 2 άτομα. Κι όμως, με μερικές απλές συμβουλές και μία σωστή οργάνωση, η παρασκευή ενός σπιτικού μαγειρεμένου γεύματος γίνεται πολύ εύκολη.

Ψωνίστε έξυπνα
  • Ψωνίστε μαζί με έναν φίλο. Μοιραστείτε τις μεγάλες συσκευασίες.
  • Χωρίστε τα μεγάλα κομμάτια κρέατος και καταψύξτε τα σε ξεχωριστές ατομικές μερίδες
  • Αγοράστε φρέσκα και κατεψυγμένα προϊόντα. Είναι πολύ πιο εύκολο να χρησιμοποιηθούν σε μικρότερες ποσότητες απ’ ότι οι κονσέρβες
  • Έχετε πάντα στα ντουλάπια σας τρόφιμα που διατηρούνται για καιρό όπως ζυμαρικά, όσπρια και ρύζι.


Μαγειρέψτε περισσότερο και όχι λιγότερο
Το να μαγειρεύεις υγιεινά για έναν, δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να στερηθείς αγαπημένες συνταγές. Μαγειρέψτε το φαγητό που θέλετε, καταναλώστε τη μία μερίδα και καταψύξτε τις υπόλοιπες. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχετε έτοιμο σπιτικό φαγητό ακόμα και τις μέρες που δεν προλαβαίνετε να μαγειρέψετε.

Εξοικονομήστε από τον  χρόνο ετοιμασίας
Αντί να κόψετε λαχανικά μόνο για τη συνταγή που ετοιμάζετε, κόψτε την διπλάσια ποσότητα και χρησιμοποιήστε την υπόλοιπη ποσότητα την επόμενη μέρα ή κατέψυξε τα. Εναλλακτικά, αγοράστε έτοιμα καθαρισμένα λαχανικά για τις μέρες που έχετε περιορισμένο χρόνο.



Μαγειρέψτε με έναν φίλο
Κανονίστε μια μέρα μαγειρικής  όπου ο καθένας θα ετοιμάσει την συνταγή του και στο τέλος  μοιραστείτε τις μερίδες . Έτσι θα περάσει ευχάριστα η ώρα, αλλά κυρίως  θα έχετε δύο διαφορετικά φαγητά ο καθένας και για τις επόμενες μέρες.

Μειώστε τις ποσότητες
Δεν σας αρέσει να τρώτε χθεσινό φαγητό; Κόψτε την συνταγή στη μέση. Διαβάστε όμως την συνταγή πριν το κάνετε, γιατί κάποια συστατικά - όπως ένα αυγό- είναι δύσκολο να χωριστούν. Όταν μειώνετε τη συνταγή, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε και μικρότερο σκεύος ή να αλλάξετε τον χρόνο μαγειρέματος.

Σωστή αναθέρμανση
Όταν αναθερμαίνετε τα φαγητά, μια θερμοκρασία τουλάχιστον 75ο Κελσίου τα καθιστά ασφαλή. Μπορείτε να το μετρήσετε με θερμόμετρο κρέατος εάν έχετε. Διαφορετικά, φροντίστε να ανακατεύετε και να γυρίζετε αρκετές φορές το φαγητό όταν το ζεσταίνετε. Έχετε υπόψη ότι το ζέσταμα στα μικροκύματα μπορεί να αφήσει κρύα σημεία στο φαγητό, στα οποία μπορεί να αναπτυχθούν βακτήρια.

Αποθηκεύστε τα τρόφιμα με ασφάλεια
Διατηρείστε τα φαγητά ασφαλή διατηρώντας τα θρεπτικά τους συστατικά, τοποθετώντας τα σε ρηχές συσκευασίας ενώ είναι ακόμα ζεστά και βάλτε τα στο ψυγείο να κρυώσουν. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει χώρος ανάμεσα τους για να κυκλοφορεί ο κρύος αέρας.

Πειραματιστείτε και διασκεδάστε
Μην μένετε κολλημένοι σε λίγες συνταγές. Δοκιμάστε κάτι καινούργιο και εμπλουτίσετε το μενού σας.
·    Αγοράστε βιβλία συνταγών ή ψάξτε νέες στο ίντερνετ
·    Αγοράστε μπαχαρικά και υλικά που δεν έχετε ξαναδοκιμάσει
·    Δοκιμάστε εθνικές συνταγές ή φυτέψτε τη δική σας γλάστρα με μυρωδικά

Απολαύστε το γεύμα σας
Ακόμη και όταν τρώτε μόνοι, περιποιηθείτε τον εαυτό σας. Στήστε ένα όμορφο τραπέζι επιλέγοντας το αγαπημένο σας σουπλά και σερβίτσιο, βάλτε τη μουσική που σας αρέσει, φέρτε λουλούδια στο τραπέζι. Χαλαρώστε, απολαύστε το φαγητό σας και θαυμάστε την δυνατότητα σας να μαγειρεύετε ένα νόστιμο, υγιεινό γεύμα για έναν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου